FAQs
FRAKT
Vilka länder fraktar ni till?
Vi skickar till olika länder, inklusive:
Skandinavien:
Sverige, Danmark, Norge och Finland.
EU-länder:
Österrike, Belgien, Bulgarien, Kroatien, Tjeckien, Estland, Frankrike, Tyskland, Grekland, Ungern, Italien, Lettland, Litauen, Luxemburg, Nederländerna, Polen, Portugal, Rumänien, Serbien, Slovakien, Slovenien och Spanien.
Utanför EU:
USA, Kanada, Storbritannien och Albanien.
Hur lång tid tar det innan min beställning kommer fram?
Leveranstiden varierar beroende på din plats.
Skandinavien: 1-3 arbetsdagar
EU: 2-6 arbetsdagar
Utanför EU: 5-10 dagar
Observera att leveranstiden ibland kan variera.
Hur mycket kostar frakten?
Vi erbjuder gratis frakt inom Sverige.
Internationell frakt kommer att beräknas i kassan.
Vilka leveranstjänster erbjuder ni?
Vi skickar alla våra produkter med Postnord.
Kan jag ändra min adress efter att jag har lagt en beställning?
Vi kan bara ändra din adress om din beställning inte har skickats ännu.
Maila oss så snart som möjligt till: info@lastreet.se
RETURER
Kan jag returnera min order?
Ja, vi erbjuder gratis returer!
Du har rätt att returnera din beställning inom 14 dagar efter att du har mottagit ditt paket.
För att påbörja returprocessen, skicka ett e-postmeddelande till: info@lastreet.se
När du har begärt en retur skickar vi dig ett e-postmeddelande med ytterligare instruktioner.
Tyvärr erbjuder vi inte returer för internationella kunder. Vi värnar om miljön och strävar efter att minska avfallet. Tack för din förståelse.
Vad är er returpolicy?
- Alla produkter måste returneras inom 14 dagar från det att beställningen mottogs.
- Alla produkter måste returneras i sitt ursprungliga skick med etiketter.
- Alla returer måste inkludera den ursprungliga förpackningen.
Kan jag byta mina produkter?
Tyvärr kan vi för närvarande inte hantera byten. Vi rekommenderar dock att du returnerar dina varor och sedan lägger en ny beställning.
För att returnera din beställning, vänligen se 'Kan jag returnera min order?
Kan jag avbryta min beställning?
När du har lagt din beställning, kan vi tyvärr inte ändra eller avbryta den.
När du har fått din oönskade beställning, vänligen returnera den till oss.
När kommer jag få min återbetalning?
När din beställning har kommit till oss och vi har granskat den kommer du att få din återbetalning inom 2-4 arbetsdagar.
Vad gör jag om jag har fått fel produkt?
Vi är så ledsna att du har fått fel produkt. Det var aldrig vår avsikt.
Vänligen skicka oss ett mail med bilder till info@lastreet.se så hjälper vi dig vidare.
Vad gör jag om min produkt kom förstörd?
Vi är så ledsna att din produkt kom förstörd, det var aldrig vår avsikt. Vänligen kontakta vår kundtjänst med bilder och vårt team kommer att assistera dig vidare.
BETALNING
Vilka betalningsmetoder accepterar ni?
De betalningsmetoder vi erbjuder presenteras vid kassan.
Vi accepterar Paypal, kortbetalning och Klarna.
Kan jag köpa nu och betala senare?
Ja, betaltjänsten vi erbjuder är Klarna.
Med Klarna kan du betala senare, betala nu eller dela upp betalningen.
Ingår moms/skatt och tullavgifter i det angivna priset?
Om du bor i ett icke-EU-land, är alla priser exklusive moms/skatt och tullavgifter. Du kan därför bli skattad.
Priset inkluderar inte heller kostnader för fysisk inspektion vid tullen i länder där detta krävs. Observera att vi inte kan undervärdera beställningar eller markera dem som gåvor.
Hur mycket moms och tullavgifter måste jag betala?
Tyvärr kan vi inte uppskatta hur mycket moms och tullavgifter du kommer att betala till ditt land eftersom detta regleras av varje land. Ditt lokala tullkontor bör kunna uppskatta kostnaden för importavgifterna.
ANNAT
Var är ni baserade?
Vi är baserade i Sverige.
Är kollektionerna begränsade?
Ja, alla kollektioner släpps bara en gång. Först till kvarn.
Hur får jag tidig åtkomst?
För tillfället erbjuder vi inte tidig åtkomst. Håll ett öga på våra sociala medier för nya uppdateringar, osv.
Kommer produkten att bli tillgänglig igen om den är slutsåld?
Alla våra kollektioner är begränsade och kommer inte släppas igen.
Kommer jag att få en orderbekräftelse via e-post när jag har lagt min beställning?
Ja, du kommer att få en orderbekräftelse via e-post.
Du kommer även att få ett e-postmeddelande så snart vi skickar din beställning.
Finns storleksguider tillgängliga?
Det finns en "Storleksguide" på varje produktsida.
Om du har några frågor, skicka ett mail till info@lastreet.se eller skicka ett DM på Instagram.
Jag hittar inte frågan jag letar efter...
Om du inte hittar svaret på din fråga, vänligen kontakta oss på info@lastreet.se